آیا گلمپینگ یک سرمایه‌گذاری پربازده است؟

در چند سال اخیر گلمپینگ به عنوان روشی جدید از سفر و اقامت گزیدن باب شده است و در سراسر جهان در حال رونق یافتن است.در ادامه این مطلب، ما در گنبد شمس، به عنوان مجری و مشاور پروژه‌های کمپینگ، گلمپینگ و اقامت موقت به بررسی علل رشد گلمپینگ می‌پردازیم و توضیح خواهیم داد که چرا سرمایه‌گذاری در گلمپینگ، یک سرمایه‌گذاری پربازده در زمان کوتاه است.

Glamping برای کمپ‌ها، مالکان و اپراتورها

اگرچه «گلمپینگ» نسبتاً جدید است، اکنون به عنوان یک بخش مستقل در بازار مهمان‌نوازی و هتل‌داری به عنوان راهی رو به رشد، پایدار و محبوب برای کمپ‌ها، پارک‌های تعطیلات و هتل‌ها برای تنوع بخشیدن به مهمانان، افزایش فصل، استفاده از زمین‌های بلااستفاده و افزایش درآمد شناخته می‌شود.

چرا اکنون بهترین زمان برای تنوع بخشیدن به سایت کمپینگ خود است؟

در چند سال گذشته، بخش مهمان‌نوازی در فضای باز از یک جایگاه گردشگری کم‌هزینه به یک تجربه تفریحی همه‌کاره و جریان اصلی تبدیل شده است که در سطوح مختلف توسط بخش‌های مختلف ارزش‌گذاری شده است. این امر تا حدودی به دلیل تغییر قابل توجهی است که در صنعت سفر و گردشگری اتفاق افتاده است: گردشگران اکنون به دنبال تجربیات ویژه‌ای هستند که تا آخر عمر به خاطر بسپارند. دیگر تنها اقامت گزیدن در هتل دبرای مهمانان کافی نیست، آنها می‌خواهند با یک داستان عالی برای تعریف کردن محل اقامت خود را ترک کنند… با این حال حاضر نیستند از راحتی اقامت در هتل‌های لوکس دست بکشند.

ما معتقدیم این دقیقاً همان دلیلی است که علت سرعت زیاد گلمپینگ در محبوبیت پیدا کردن را توضیح می‌دهد. هیچ راهی بهتر از کمپینگ در فضای باز با نزدیکانتان برای ایجاد آن خاطرات و تجربیات ویژه و خاص وجود ندارد. احساس حضور در طبیعت، کاوش، تماشای ستارگان و معاشرت کنار آتش کمپ… و در عین حال داشتن امکان سپری کردن شب در آسایش یک اتاق دنج با بسیاری از امکاناتی که از یک اقامتگاه مجلل انتظار می‌رود، همان چیزی است که، به نظر ما، گلمپینگ در حال ارائه آن به مسافران است.

گلمپینگ باعث رشد صنعت کمپینگ می شود

از سه سال گذشته، علاقه جهانی به گلمپینگ با سرعت تقریباً 30٪ سال به سال (یا تقریباً 40٪ فقط در بازار ایالات متحده) افزایش یافته است. در برخی از بازارهای اروپایی حتی با سرعت بیشتری در حال رشد است، به عنوان مثال، در سوئد، تعداد عبارات مرتبط با «Glamping» که در تابستان 2018 در گوگل جستجو شد، بیش از چهار برابر بیشتر از مدت مشابه در سال 2016 بود. موتور رزرو پیشرو در این بخش، GlampingHub.com دارای فهرستی بیش از 35000 مکان مخصوص گلمپینگ در سراسر جهان است و با استناد بر Crown & Canopy (مشاوران هتلداری در فضای باز)، در سال 2017 گلمپینگ دارای سریع‌ترین رشد در صنعت گردشگری در جهان شد. در یک گزارش تحقیقات بازار در سال 2018 توسط Ariston، گلمپینگ به عنوان محرک اصلی در رشد بازار کمپینگ به عنوان یک کل شناخته شده است.

تعداد سرچ عبارات مربوط به گلمپینگ از سال 2011 تا 2018

گلمپینگ، عامل رشد صنعت کمپینگ

ما در گنبد شمس کیت‌های گنبد ژئودزیک اقامتی، اقامتگاه‌های لوکس در فضای باز را ارائه می‌دهیم که استانداردهای هتل‌مانندی را در خود جای داده‌اند. این گنبدها برای استفاده در تمام فصول سال در هر آب و هوایی عایق‌بندی شده‌اند و می‌توانند مجهز به اجاق هیزمی، سیستم تهویه با انرژی خورشیدی، حمام و سرویس بهداشتی با امکانات کامل، آشپزخانه، اتاق خواب نیم طبقه و بسیاری ویژگی‌های دیگر باشند. گنبدهای شمس با فضای 20 تا 75 متر مربعی، چندین رنگ بیرونی و گزینه‌های طراحی داخلی، می‌توانند برای زوج‌ها، خانواده‌ها و گروه‌های بزرگ‌تر ایده‌آل باشد. گبندهای ما فوق العاده بادوام، 100٪ پایدار هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کمی دارند.

محاسبات بازگشت سرمایه (ROI)

ما دو مطالعه موردی را برای شما آماده کرده‌ایم که بازگشت سرمایه را برای دو نوع کسب و کار شرح می‌دهد. ما آماده‌سازی زمین از جمله تامین لوله‌کشی و سیم‌کشی گنبدها و/یا تامین رسانه‌های زمین را محاسبه نکرده‌ایم.

آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد تعمیر و نگهداری گنبد است. ما هزینه‌های نگهداری ماهانه تخمینی را محاسبه کرده‌ایم. با این حال، ما می‌دانیم که همه مالکان ایده‌های متفاوتی در مورد اقامتگاه خود دارند. برخی از شما ممکن است بخواهید خودتان استراحتگاه را اداره کنید و برخی نیز کارکنانی را برای انجام آن استخدام کنید. بنابراین، همیشه توصیه می‌کنیم یک نمودار کوچک تهیه کنید و هزینه تخمینی ماهانه خدمات انتخابی مانند نظافت، امنیت، فاضلاب، آب، برق، اینترنت، بازاریابی و نگهداری عمومی را وارد کنید. ما میانگین هزینه‌ها در سراسر جهان را جمع آوری کرده‌ایم تا شما ایده و درک بهتری از بازگشت سرمایه داشته باشید.

مورد اول:

من از قبل یک سایت/هتل گلمپینگ دارم و به دنبال متمایز کردن تجارت خود هستم تا برای مهمانانم جذاب‌تر شود.

اگراز قبل یک استراحتگاه گلمپینگ را اداره می‌کنید، احتمالاً یک آشپزخانه یا حتی یک رستوران برای مهمانان خود دارید. در چنین شرایطی، جنبه حیاتی در گنبد گلمپینگ شما حمام خواهد بود (که همیشه برای بالا بردن کیفیت اقامتگاه ضروری است). اگر شما هنوز هم می‌خواهید گنبدتان ویژگی خاص دیگری نیز داشته باشد، باید یک ماژول تخت زیر شیروانی را هم انتخاب کنید تا به مهمانانتان تجربه‌ای فراموش نشدنی از رصد ستارگان ببخشید.

از آنجایی که زمین و زیرساخت آماده دارید، به دنبال فضایی مناسب برای زوج‌ها یا خانواده‌های همراه فرزند هستید. شما مشتریان خود را دارید که شما و سایت شما را می‌شناسند. به همین دلیل است که شما فقط با یک گنبد شروع نخواهید کرد. شما یک مالک با تجربه هستید. می‌دانید که برای جذب و نگه داشتن مهمان حداقل به 8 واحد نیاز دارید. پس ترقیب گروه هدف شما برای اقامت در این گنبدها آسان‌تر خواهد بود. شما همچنین از قبل ظرفیت، افرادی که برای شما کار می‌کنند و مهم‌تر از همه دانش لازم را دارید. بنابراین، گنبدها دارایی‌ای خواهند بود که شما در داستانی که از قبل برای مهمانان خود تعریف می‌کردید، می‌نویسید.

مورد دوم:

من زمینی دارم و می‌خواهم یک کسب و کار گلمینگ راه اندازی کنم.

از آنجایی که هنوز زیرساخت کامل را ندارید و می‌خواهید تازه کار خود را با اقامتگاه گلمپینگ آغاز کنید، خوب است که کاری کنید که مهمانان گنبد خود را مانند خانه احساس کنند و از راه‌حل گنبد همه کاره استفاده کنند. چه مفهومی داره؟ فضای داخلی را به ما بسپارید. گنبدهای شما آماده برای نصب تحویل داده می شود. کافیست عرشه و اتصالات فاضلاب/آب/برق (طبق نقشه ها و مشخصات ما) را آماده کنید و دو هفته پس از تحویل گنبدها آماده پذیرایی از اولین مهمانان خود خواهید بود.

بهتر است با 3 تا 5 گبند شمس شروع کنید تا از همان ابتدا شروع به تبلیغ استراحتگاه جدید خود کنید و زوج ها و همچنین خانواده ها یا گروه های بزرگتر را هدف قرار دهید.

Helia Kamalpour

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *