راهنمای خرید گنبد شمس

راهنمای خرید گنبدهای شمس

آیا قصد دارید یک اقامتگاه گلمپینگ (اکو کمپ) راه اندازی کنید یا یک گنبد ژئودزیکی برای استفاده خود بخرید؟ آیا نمی دانید که چگونه کیفیت گنبدی را که می خواهید روی آن سرمایه گذاری کنید بررسی کنید؟

 

تیم گنبد شمس به تمام سوالات شما پاسخ می دهد.

نحوه بررسی کیفیت گنبدهای ژئودزیک

 

پیشنهادهای بسیار زیادی برای سازه های کروی در بازار وجود دارد و شما به راحتی می توانید وب سایت هایی را پیدا کنید که گنبدهای زیبا با تصاویر زیبا و قیمت های عالی ارائه می دهند، بنابراین فکر میکنید که این گزینه انتخاب عالی به نظر می رسند. اما آیا واقعا اینطور است؟ آیا انتخاب یک ژئودوم به همان اندازه که به نظر می رسد آسان است؟

برای سفارش ژئودوم چه کاری باید انجام دهید؟

بودجه

اول از همه، سعی کنید برای سرمایه گذاری خود بودجه تعیین کنید. اگر از قبل یک طرح تجاری دارید، احتمالاً مقدار تعیین شده ای از وجوه خود را به محل اقامت اختصاص می دهید. هنگام شروع ارتباط با مجموعه گنبد شمس، این موضوع را به خاطر بسپارید.

هدف از گنبدها (اقامتی  (کمپ یا استفاده شخصی)، لابی، سالن، رستوران و غیره)

دوم به هدف گنبدهای خود فکر کنید. آیا آنها فقط برای اجاره هستند یا شاید بخواهید از آنها برای یک مکان یوگا، یک رستوران یا هر کاربری تجاری دیگر استفاده کنید. هنگام ارائه پروژه خود، هدف را در نظر داشته باشید.

زمان

 جنبه دیگری که باید در نظر داشته باشید، زمانی است که می خواهید گنبدهایتان آماده و راه اندازی شوند. برای زمانی که می خواهید گنبدهایتان تحویل داده شوند، تاریخ تعیین کنید.

تولید کننده

نکته آخر اما قطعا نه کم اهمیت تر، این است که ارزش آن را دارد که برای تحقیق در مورد تامین کننده مناسب وقت بگذارید و مسائل مختلف را بررسی کنید. مطمئناً می‌خواهید گنبد سال‌ها دوام بیاورد، فرقی نمی‌کند که در حال ایجاد یک اقامتگاه زیبا هستید یا گنبد را برای استفاده شخصی خود می‌خرید. در هر دو حالت سرمایه گذاری میکنید. بنابراین، بسیار مهم است که مطمئن شوید گنبدی که خرید میکنید از کیفیت بالایی برخوردار است.

در اینجا چند نکته در مورد گنبد های شمس وجود دارد که شما را راهنمایی می کند و به انتخاب درست کمک می کند.

چگونه کیفیت گنبدی که قصد خرید آن را دارید بررسی کنید؟

چند عامل وجود دارد که بر کیفیت ساختار ژئودزیک تأثیر می گذارد:

1-   سازه ساختار ژئودزیکی و متریال های به کار گرفته شده در ساخت آن.

 

       ژئودوم های گنبد شمس از فولاد گالوانیزه ساخته شده اند که علاوه بر این، برای محافظت بهتر، با پوشش پلی ارتان نیز پوشیده شده است. پوشش ها آیتم های اضافه ای نیستند، مهم است که سازه برای سال ها دوام داشته باشد و از زنگ زدگی یا هر گونه آسیبی که ممکن است توسط نمک و سولفات ایجاد شود محافظت شود (مخصوصا اگر قصد دارید گنبدهای خود را در نزدیکی آب قرار دهید) . همچنین باید سایز و مشخصات فنی محاسباتی اعضای سازه را بررسی کنید. علاوه بر مقررات ساختمانی، شرایط محلی خود را در مورد بارهای باد و برف بررسی کنید تا مطمئن شوید که گنبدهای شما پس از نصب پاسخگوی همه شرایط باشند. به عنوان مثال، هنگام تماس با مجموعه گنبد شمس، می‌توانید ادرس مقصد نهایی گنبد را ارائه دهید و مهندسین ما شرایط بومی منطقه شما را بررسی می‌کنند و با محاسبات سازه ای، نوع و سایز سازه را برای رعایت محدودیت‌های محلی به شما معرفی میکنند. چنین خدماتی باعث می شود که در کل فرآیند، استرس کمتری داشته باشید و مکانی امن برای مهمانان خود فراهم کنید.

       غشای بیرونی یکی دیگر از اجزای حیاتی ژئودوم شما است. ضمانتنامه مهمترین فاکتور است. همچنین باید ضخامت پوشش بیرونی را نیز بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که غشا مطابق با نیازهای شما تحویل شود. همچنین محل اقامتگاه خود را کامل معرفی کنید.

       درهای ورودی باید یکی دیگر از نکات مهم در لیست شما باشد. تصمیم بگیرید که چه نوع دری را می خواهید. آیا قصد دارید آنها را خودتان تهیه کنید یا شاید می خواهید آنها را به ما سفارش دهید.  به یاد داشته باشید که به خصوص برای اجاره، درب بسیار آیتم مهمی است. مهمانان تمایل دارند درب ها محکم باشند. در گنبد شمس می‌توانید یک در شیشه‌ای دو جداره یا درب صلب پی وی سی (که ما برای اقامتگاه ‌ها توصیه می‌کنیم) سفارش دهید. همچنین گزینه کاملا منحصر گنبدهای شمس قاب درب است که در سازه کروی دراورده شده است. فرض کنید می خواهید یک در چوبی یا دری که خودتان دارید را استفاده کنید. قاب درب، چارچوب را به گونه‌ای فراهم می‌سازد که فقط درب خود را با هر جنس یا طرح می توانید نصب کنید.

       پنجره و قسمت شفاف- بررسی کنید که چگونه در گنبد طراحی شده اند. آیا با نوار چسب، نصب شده اند یا به پوشش بیرونی جوش داده شده اند. چرا مهم است؟ بهتر است قسمت شفاف به غشای بیرونی چسبیده شده باشد و جوش داده نشده باشد. چرا که در صورت آسیب دیدن بخش شفاف جلو، تعویض آن بدون نیاز به بریدن غشاء، برداشتن یا تعویض آن آسان تر خواهد بود. از طرف دیگر، نورگیر سقفی باید بخشی از غشای بیرونی باشد و به آن جوش داده شود تا از نشت محافظت کند. حتما بررسی کنید که غشا چگونه طراحی شده و چگونه تولید می شود تا مطمئن شوید که محصولی با کیفیت بالا خریداری می کنید. به عنوان مثال، ما غشاهای گنبد شمس به جز بخش شفاف به عشا اصلی چسب نمی زنیم، آنها با فرکانس بالا جوش داده می شوند.

 

       بدون در نظر گرفتن محل گنبد، عایق یک جزء ضروری است. نه تنها به حفظ دمای مشخص شده داخلی کمک می کند، بلکه جلوه بصری زیبا، دنج و مرتبی ایجاد می کند. گاهی اوقات کافی است از یک عایق معمولی استفاده کنید که دمای خنک را در تابستان و گرم در زمستان را حفظ شود، تقریباً بین منفی 15 درجه سانتیگراد تا مثبت 25 درجه سانتیگراد را جواب می دهد. با این حال، اگر دما از محدوده فوق فراتر رفت و برای مدت طولانی تری دما در یک بازه خاصی باقی ماند (یا اگر گنبد شما در معرض نور مستقیم خورشید قرار دارد) عایق پلاس بهتر است.

       گارانتی هر آیتم را بررسی کنید و توجه کنید چه مشکلاتی را پوشش می دهد و چگونه عمل می کند.

 

به طور خلاصه، مطمئن شوید که انتخاب شما همراه با احساس امنیت و آگاهی باشد. سوالاتتان را بپرسید، آپشن ها را بررسی کنید و با نمایندگان فروش در تماس باشید. به یاد داشته باشید که ارتباط با تولید کننده مهم است، نحوه پاسخگویی آنها، زمان پاسخگویی و ارتباط شما با یک نماینده فروش نشان دهنده فرهنگ یک شرکت است و شما باید به دنبال یک شرکت تجاری قابل اعتماد باشید و نه فقط یک فروشنده.

طراحی داخلی

طراحی داخلی می تواند احساسات متفاوتی از آرامش، شادی، راحتی یا استرس را به همراه داشته باشد. بنابراین، چیدمان فضا و رنگ، چه در خانه و چه در گنبد بسیار مهم است. اگر می‌خواهید مهمانانتان از فضای داخلی زیبای اقامتگاه شما لذت ببرند و تجربه خود را استثنایی‌تر کنند، طراحی داخلی گنبد بسیار مهم‌تر می شود.

با مواردی که نمی‌توانید هنگام طراحی داخلی گنبد شمس فراموش کنید، آشنا شوید.

1-   رنگ ها را انتخاب کنید

  رنگ‌ها داستان فضای داخلی را بیان می‌کنند و به ایجاد فضایی مطلوب در مکان زیبای شما کمک می‌کنند. از تنوع رنگ ها، پارچه ها و طرح ها نترسید. با سایه های روشن دیوارها، مانند کرمی یا خاکستری روشن آستر عایق کاری داخلی را  شروع کنید و آنها را پس زمینه ای برای داستان خود قرار دهید. آن را با مبلمان و منسوجات چشم نواز در هم آمیزید. حتی اگر قصد دارید ظاهری منسجم ایجاد کنید، از همسانی بیش از حد خودداری کنید. از عناصری استفاده کنید که مکمل یکدیگر هستند و وجه اشتراک دارند اما یکسان نیستند. با پارچه های مشابه اما رنگ های متفاوت تفکیک فضایی ایجاد کنید.

1-   فضای داخلی را قابل حرکت نگه دارید.

       اندازه گنبد شمس خود را در نظر بگیرید و مبلمان را طوری بچینید که فضای اطراف هر چیزی را حفظ کنید. برنامه ریزی را از بزرگترین اجزاء مانند تخت، مبل و میز ناهار خوری شروع کنید. سپس با کوچکترها و لوازم جانبی و جزئیاتی را انتخاب کنید که چیدمان را کامل کند.

2-   منحصر به فرد باشید.

       به یاد داشته باشید، جزئیات باعث می شود که یک گنبد احساس خانه را داشته باشد. اول از همه، همیشه چیزهایی را بخرید که واقعاً دوست دارید. یک گلدان دست ساز یا بشقاب تزئینی و یک قطعه صنعتی ماشینی ممکن است بسته به سبک داخلی به همان اندازه ارزشمند باشند. خودتان را محدود نکنید، نسبت به آنچه دوست دارید و سبکی که می خواهید به مهمانان خود ارائه دهید نگران نباشید. با بالشت هایی با اندازه ها و اشکال مختلف، چند پتوی طرح دار یا فرش های کرکی با رنگ ها و پارچه های متضاد شروع کنید. ساختن فضایی دلپذیر که احساس راحتی و خانه می دهد، همیشه شروع خوبی است.

1-   فضا را روشن کنید

       نورپردازی خود را هوشمندانه انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که نور مناسب حس دلخواه را برای فضا ایجاد می کند. آن را با فضای داخلی ژئودوم تنظیم کنید، یک آباژور بزرگ در کنار صندلی راحتی، یک لامپ آویزان خیره کننده بر روی میز ناهار خوری، و نور ال ایی دی صمیمی در حمام و اتاق خواب قرار دهید. با رنگ و شکل چراغ ها بازی کنید. به یاد داشته باشید که آنها همچنین بخشی از طراحی داخلی پر زرق و برق هستند. در واقع یکی از موارد مهم!

2-   از آینه استفاده کنید

       یک آینه ایستاده در داخل گنبد قرار دهید تا تزئینات گنبد را برجسته کند. این می تواند نقطه کانونی گنبد باشد، اما فضای داخلی کوچک را نیز جادارتر نشان می دهد. به یاد داشته باشید که اگر می خواهید به دومی برسید، قاب آینه باید شیک و ساده باشد. اگر از قاب تزیینی و پر جزییات استفاده کنید، آینه یک دکوراسیون برجسته خواهد بود.

3-   مبلمان متناسب را انتخاب کنید

 

       فرض کنید در حال برنامه ریزی یک اقامتگاه لوکس با کمی مدرنیته هستید. در این صورت، شما باید مجموعه های مبلمان خاص و منحصربه فرد و متناسب با هر اندازه گنبد در نظر بگیرید. مبل اورجینال، میز قهوه‌خوری ظریف و صندلی راحتی راحت در ژئودوم شما ضروری است. طراحی مدرن را با ظاهری قدیمی ترکیب کنید اما به یاد داشته باشید که آن را متناسب نگه دارید و همخوانی داشته باشید.